top of page

שירה זיו טיפולי גוף ונפש

איזה מזל שהגוף לא משקר לך

גוף ונפש הם בעצם אותו הדבר. כל חוויה פיזית משפיעה לנו על התודעה וכל רגש או מצב-רוח, משפיעים לנו על הגוף.

טיפולי גוף-נפש נותנים מענה לשניהם ובכך מעצימים את חוויית הטיפול. זה לא משנה אם תוקפים קושי בחיים דרך שיחה, מגע או שניהם יחד, עצם ההבנה שהאחד משליך השני מאפשרת טיפול ממוקד ויעיל. זו חוויה עוצמתית- אסימונים נופלים, דברים משתנים וזה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה.

הגוף לא משקר ולא מסוגל להסתיר ולכן, גם אם אנחנו לא מודעים למקור הקושי, תשומת לב לגוף ומודעות יביאו אתם שינוי כמעט מיידי.

אם אני מכווצת כתפיים במצבי לחץ (מה שרבים מאיתנו עושים), ואני עושה זאת שוב ושוב על פני תקופה, תגובת כיווץ הכתפיים תתחיל לקרות באופן אוטומטי. כשהכתפיים שלנו מכווצות, יש פחות מקום בבית החזה וקשה יותר לנשום עמוק (נסו רגע לכווץ כתפיים ולנשום- שימו לב כמה אויר נכנס. ועכשיו שחררו את המאמץ בכתפיים ותנשמו שוב- שימו לב שעכשיו הרבה יותר קל לנשום). כשיש לנו פחות מקום לנשום זה עלול לדמות מצב של לחץ (שליטה/חרדה/...), גם אם שום דבר מלחיץ לא קורה. לכולנו יש תגובות אוטומטיות ודפוסים חוזרים שאנחנו נכנסים אליהם גם אם הם לא קשורים למציאות.

בעבר הייתי נלחצת ממשימות הכי פעוטות (בעיה חמורה כשאת עובדת כמפיקה), אפילו דברים שיכולתי לבצע עם עיניים מכוסות ויד אחת קשורה מאחורי הגב. הלחץ היה אוטומטי, הוא התלווה לכיווץ האוטומטי והמזערי שעשיתי בכתפיים. רק כשהתחלתי לשים לב שאני מכווצת את האזור, הצלחתי לשחרר אותו. וככל ששחררתי יותר, כך נרגעתי יותר. עצם שחרור הכתפיים הוריד אצלי את מפלס הלחץ במקום. אז הגוף השפיע על הנפש. והמודעות לאזור השפיעה על הגוף. ולא יכולתי להתווכח עם זה- ראיתי את התוצאות בשטח (שלא לדבר על זה שהמיגרנות מהן סבלתי מילדות הפסיקו!).

השילוב של שיחה ומגע מאפשרים לי כמטפלת סוג של קיצור דרך לשינוי- במהלך הטיפול, הסביבה ה"סטרילית" שיש בחדר העבודה מאפשרת למטופל לשחרר את התגובה האוטומטית בלי סכנה. עצירת תגובה אוטומטית יכולה להיות חוויה לא פשוטה, לכן חשוב שיהיה ספייס בטוח לחוות בו משהו חדש, על מנת שהגוף יסמוך, ירגע וידע שזה בסדר לעזוב את מה שמוחזק. זה בעצם שחרור שליטה. הדפוס האוטומטי תמיד מביא אותנו לאותו מקום. אם נגיב למציאות באותה דרך, החוויה שלנו תישאר אותו הדבר. אז ברגע שאנחנו משנים משהו בתגובה/דפוס- אם זה מיקוד תשומת הלב למקום אחר או שחרור החזקה אוטומטית בגוף- הדפוס נשבר ועוד אופציות נפתחות בפנינו.

הסיבה שאני כל כך מאמינה בטיפולי גוף-נפש, היא בגלל שאני רואה תוצאות בשטח, גם על המטופלים שלי וגם על עצמי.

עם התובנות שבאות בזמן סשן, אי אפשר להתווכח וזו חוויה עוצמתית וייחודית שאני מאחלת לכל אחד ואחת מאיתנו לעבור.

בקליניקה שלי אני מציעה תהליכי גוף-נפש ממוקדים ומעמיקים להעצמה אישית והגשמת מטרות.

לקביעת סשן התנסות התקשרו 0509020401

Feel Good Do Good

שירה


bottom of page